Ik

Ahad, 17 September 2017

Aktiviti Hari Malaysia

Sempena Hati Malaysia, aku da plan nak bawak anak-anak datang ke padang jejarum bukit beruntung rawang sebab ada pelbagai aktiviti menarik yang diadakan antaranya pertandingan mewarna, sukan rakyat, zumba, cabutan bertuah, soopa doopa, mini zoo, food truck, pameran kesihatan dan ada juga dari agensi badan kerajaan yang lain yang turut serta.

Pagi-pagi lagi anak aku da bangun kejutkan aku..So apa lagi da tengok punya semangat anak aku nak p aku pun bersiap-siap.Seawal jam 10 pagi kami pun sampai terus terjah booth kelab rekreasi mdhs sebab dekat sini diorang ada buat colouring contest dan juga sukan rakyat..

Lepas singgah booth rekreasi td kami singgah pula ke booth pemeriksaan gigi percuma untuk 2 orang puteri aku nie..Cek gigi aje pn ade juga budak-budak yang menangis, bukan kena cabut pun..😅 tapi tabik la kat 2 orang putri aku nie sebab diorang berani..

Kemudian kiteorang singgah ke booth mini zoo..Tak dapat nak ambil gambar sangat sebab bateri fon aku nie da tahap kritikal..padahal da cas penuh tapi tak sampai 2 jam da kurang..memang ada masalah fon nie minta bateri baru agaknya..😂

Last sekali kiteorang try food truck yang ada dekat sini..Not bad la harga die dan rasa makanan dekat sini pun berpatutan la..Yang penting fulussnya kena lebih sebab da ada anak nie macam-macam permintaan yang diowang nak.Tapi tak apa la layankan jela janji anak-anak happy aku pun happy..

Sekian sahaja coretan aku untuk entry kali ini..Selamat Hari Malaysia yang ke 54

#SAYAANAKMALAYSIA
#SAYASAYANGMALAYSIA😘

7 ulasan:

  1. bestnya dapat memeriahkan suasana hari Malaysia dengan aktiviti tempatan. dalam masa sama dapat eratkan hubungan kekeluargaan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye kak..hari biasa xdapat la nk luangkan masa mcm nie..sbuk bekerja..sabtu ahd nie la masa untuk bersama keluarga..

      Padam
  2. Bestnya, luangkan masa bersama keluarga dengan aktiviti yang macam ni ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau boleh tiap minggu saya amalkan supaya hubingan kekeluargaan ini jadi mesra..

      Padam
  3. Best dpt luangkan masa dgn yg trsyg kan. Btw,cantik baju baru blog. 😘😘

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe...tq cik renex..baru semangat nk menulis blog..:)

      Padam
  4. hari cuti = hari bersama famili.
    moreover hari malaysia.
    byk aktiviti ada serata negara, kan :)

    BalasPadam