Ik

Ahad, 6 Oktober 2019

Inspirasi Makanan Jepun Ready To Eat di myNEWS



Hai korang, nak tanya siapa dekat sini penggemar makanan jepun angkat tangan??Mesti ramai diantara korang yang suka makan makanan jepun kan termasuk la nad. Bukan apa, just nak bagitau la kalau korang salah seorang dari penggemar makanan jepun, jom baca blog nad sampai abih. Ada perkara menarik yang nad nak kongsi dengan korang.



Bertempat di myNEWS HQ, nad telah dijemput untuk menghadiri satu majlis pelancaran Japanese Inspired Ready To Eat Production Centre dimana makanan yang berasaskan dari jepun telah diinspirasikan mengikut citarasa malaysia. Turut berada di majlis pelancaran tersebut ialah Mr. Dang Tai Luk (CEO myNEWS), Mr Atsushi Mukumoto (President Gourmet Kineya Co. Ltd), dan Mr. Takehito Abe (President Ryoyu Baking Co. Ltd). 





Dalam kehidupan seharian yang penuh dengan kesibukan, myNEWS Ryoyupan Sdn Bhd dan myNEWS Kineya Sdn Bhd telah bersama-sama mengambil inisiatif untuk membekalkan makanan yang diinspirasikan dari jepun ke seluruh outlet myNEWS dengan konsep makanan ready to eat yang mana makanan boleh dimakan dan dinikmati serta merta tanpa perlu menunggu lama.



Antara makanan yang dibekalkan di myNEWS  adalah sandwich, onigiri, bento, spaghetti  dan semestinya roti segar yang dibakar terus dari Maru Bakes dan juga  minuman panas dan sejuk dari myMEWS Maru Kafe. Tidak lupa juga makanan kegemaran rakyat malaysia iaitu kari laksa dan nasi lemak.

Bento
Aneka Sandwich dan Spaghetti

Nad difahamkan, pusat pengeluaran makanan myNEWS yang terletak di Kota Damansara telah memulakan operasi pengeluarannya secara komersial pada bulan June 2019 dan dapat menampung sehingga 600 cawangan melalui dua kilang pembuatan yang diselenggara oleh Kineya Co Ltd dan Ryoyu Baking Co Ltd yang merupakan pemimpin dan pakar dalam industri makanan di jepun.

Pelbagai pilihan roti segar dari Maru Bakes

Minuman panas sejuk dari Maru Kafe
myNEWS juga turut menawarkan pelbagai pilihan minuman sejuk dan panas dari Maru Kafe yang mana korang boleh nikmati seperti hot chocolate, cappucino latte dan banyak lagi. Selain itu, korang juga boleh dapatkan aiskrim coklat dan vanilla lembut yang hanya boleh didapati di Maru Cream. Nad da rasa aiskrim tue memang sedap..

Maru Cream
myNEWS Dash
Tidak ketinggalan pada majlis pelancaran tersebut, myNEWS turut melancarkan myNEWS Dash yang mana servis penghantaran makanan juga disediakan bagi memudahkan penghantaran terus ke pintu rumah anda. So lepas nie kalau korang mengidam nak makan makanan jepun, order je nanti myNEWS Dash akan buat penghantaran. Best sangat kan, cuma duduk dirumah dan tunggu hidangan sampai.

Bagi korang yang nak dapatkan maklumat terkini berkenaan promosi di myNEWS, dan ingin membuat tempahan melalui myNEWS Dash boleh layari sesawang di bawah ini.

Website : http://www.mynews.com.my/
Facebook : myNEWS.com
Instagram : mynewsdotcom

#myNEWS#ReadyToEat#MaruBakes #myNEWSRyoyupan#myNEWSKineya #myNEWSFPCLaunch



24 ulasan:

  1. Memang Yaya suka sangat dengan konsep Ready-To-Eat yang dibawakan oleh myNews ni. Memudahkan ramai orang yang sentiasa sibuk sampai tak sempat nak sediakan makanan yang cukup zat dan khasiat. Lagi best ada perkhidmatan microwave untuk pembeli panaskan makanan mereka yeayy

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak senang, skrg nie myNEWS dah ada penghantaran..apa lagi duduk rumah sambil tggu pesanan sampai la..

      Padam
  2. Can't wait to try it out! Mynews is getting stronger!
    Thanks for sharing!

    BalasPadam
  3. Bagus kan MYNEWS ni.. Bukan setakat makanan tapi ade macam-maacm lagi.. Siap ade delivery.. Bagus betul.. Makan semua sedap.. Roti dia lembut je.. Air dia nyaman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. A'ahh..smuanya sdap..aiskrim tue kn sedap kan..kita suka die punya onigiri..Harga pn berpatutan..lpas nie mmg cari dkt myNews la..mcm2 ada..

      Padam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aiskrim tue pn kita da rasa..mmg sedap..next time nk try salad die la..yg tue lum rasa lagi. .kopi pn sedap..pekena 1 cawan trus segar bji mTa nie .hihi

      Padam
  5. Yeay. Congrats MyNews and I rasa bahagia sebab banyak boleh beli untuk lunch @ office - RTE ye! MyNews nie tempat Rawlins cari komik dan makanan jika perlu on the move hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe..kan..senang ada mkanan ready to eat dekt myNEWS nie..nk2 org yg sbuk bkrja nie..roti die pun segar2 n sedap tau..bli jgn xbli rawlins..hehe

      Padam
  6. Fuhhh macam-macam ada dah di MyNews ye. Nak juga la cuba makanan ni. MyNews pun ada di banyak tempat, senang cari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup btul tue..skrg nie da nmpk brkembg la..sbb da ada mcm2..klu dulu mknaan trtntu je ada..haa..skrg nie klu masuk mynews, rambang mata nk mkan yg mna..hehe

      Padam
  7. Yeay nanti nak cari lah.. katanya ice cteamnya sedap.. hari tu dah try roti, sangat lembut dan sedap.. anak2 suka sangat dan repeat beli

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak saya pun suka roti dkt mynews tue..sedap n lmbut..mana taknye, dibakar setiap hari sbb tue kualiti die trjaga dan rasa pun xlari..nk repeat lgi nanti..

      Padam
  8. Sis kalau malas nak masak, kadang-kadang cari jugak Bento set kat MyNews ni, maklum dekat aje dengan rumah sis. lagi pun makanan dia sedap n pelbagai pilihan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul tue sis..bnyk pilihan..sampai rambang mata nk makan apa..klu boleh smua nk makan kn..hehe..

      Padam
  9. Nak kena cari jugaklah mynews ni. Sbenarnya agak susah sbb mcmm takada cawangan di kawasan rumah. Mungkin sebab rumah di kawasan pendalaman hehe. Apa2pun terima kasih beerkongsi ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap2 mynews dpt buka cwgn dekat sana..ramai juga yg minat makanan jnis ready to eat nie..sebab senang dan mudah bg mereka yg sbuk bekerja n xckup masa nk mkan just bli je trus then mkan dkt office kan..

      Padam
  10. Memang favourite kami sekeluarga Japanese cuisine ni... dah ada kat MyNews, foodie ni makin mudah la... i love the concept whereby Ready-To-Eat food ni memang memudahkan pengguna... tengok ada kat shelf terus je grab dan bayar... takde hassle dah nak order, tunggu and what not kannnn... okay, jom pergi MyNews jap lagi... hehehehe...

    BalasPadam
  11. Kita suka makan kat My News yang baru ini memang lain daripada lain tapi satu jer pekerja kat My News ni semua mereka ambil foreigner jadi susah untuk kominukasi terutama time menggunakan aplikasi kat dalam mobile mereka tak cukup training kot hehehe...

    BalasPadam
  12. Suka gila makanan jepun, tak payah pegi jepun. Kat malaysia dah ala ala kedai jepun dah mynews tu. Harga pun okay. Mkanan grab and go ni senang. Senang untuk letak dalam bag.

    BalasPadam
  13. Suka juga makan roti dia. Dah maju, siap ada delivery

    BalasPadam
  14. Hans suka Roti Marubakes dekat myNEWS nih
    sedap dan lembut
    berbaloi beli banyak-banyak sebelum nih

    BalasPadam
  15. kena cuba ni..lepas ni senang la,xpayah nak menunggu,beli je dah trus boleh makan
    salam singgah and done follow

    BalasPadam
  16. Very convenient kan macam ni. Lapar, just grab and go :)

    BalasPadam