Ik

Isnin, 11 November 2019

Malaysian Babywearing International 2019



Assalamualaikum dan selamat hujung minggu. Apa aktiviti korang hujung minggu nie? Hari nie nad nak share pengalaman nad masa join event Malaysian Babywearears-International Babywearing Week 2019 bertempat di  The School, One Jaya, Petaling Jaya semalam. Acara tahunan yang mendapat sambutan hangat dikalangan ibu bapa ini telah berjaya menarik perhatian nad untuk sama-sama berkongsi pengalaman serta menimba ilmu pengetahuan berkaitan parenting.



Acara bermula 10 pagi dengan perkongsian menarik tentang cara yang betul dalam pemilihan carseat yang sesuai untuk anak yang disampaikan oleh Elvinna Shah. Untuk pengetahuan semua, Elvinna Shah juga merupakan salah seorang admin Malaysian Babywearears dan juga seorang consultant with School of Babywearing UK accredited Level 3 by Training Qualifications (TQ) UK. 

Walaupun sesi nad pertengahan, namun nad sempat melihat demontrasi membuat sabun laundry yang ditunjukkan oleh Puan  Zarah Al'Khadri dari Lembah Barakah Organic Orchad.



Turut diadakan sambutan hari lahir salah seorang admin malaysian babywearer nie. Rezeki la dapat merasa sepotong kek. Selain tue, terdapat juga aktiviti jualan dari vendor seperti jualan makanan, produk bayi, handmade bag dari Sweet N Cozy, dan aktiviti mewarna untuk anak-anak.





Seterusnya acara diserikan lagi dengan cabutan bertuah yang mana hadiahnya ditaja sepenuhnya oleh para penaja seperti Bobita, Kapi-Kapi, Little Sparkles dan ramai lagi. Mungkin tak ada rezeki nad hari tue  tapi apa yang penting nad dan anak-anak enjoy. Cuma nad nak berkongsi perasaan terharu apabila ada sorang hamba allah yang serba kekurangan merupakan salah seorang yang bertuah pada petang itu. Mereka suami isteri yang serba kekurangan tetapi ini bukan penghalang buat mereka untuk menjadi antara pengguna babywearear yang berjaya.


Tak ketinggalan, acara babywearing dance. Nad pun turut sama menari dengan ibu-ibu babywearing nie.. Lama dah tak menari boleh tahan jugak penat nye.. Sampai pic menari pun xdan nak ambil.



Last sekali sebelum meninggalkan acara untuk sesi yang terakhir, booth wajib yang nad singgah tak kira lah dekat mana pun event yang berkonsepkan parenting nie tak lain dan tak bukan nie la die booth theAsianparent. Merupakan penaja bersama dan setiap kali game yang selalu nad main spin of wheel.. Dapatlah kumpul point 700 lagi.. Lepas nie da boleh naik level platinum.. Tak sabarnya..

Tak lupa juga nad nak ucapkan ribuan terima kasih kepada para penaja yang telah sudi menaja goodies bag yang cantik nie..


Secara keseluruhannya apa yang dapat nad kongsikan petang tue adalah penggunaan babywearing nie sangat bagus untuk ibu bapa yang mementingkan keselesaan anak dan sekali gus ia dapat mengeratkan hubungan anak dengan kita melalui pelukan, belaian dan bau kita pun anak akan lebih berasa tenang dan disayangi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan