Ik

Sabtu, 8 Oktober 2016

ANUGERAH TERINDAH

Sejak2 da ade blog nie,mcm2 nk share..ok..mlm nie aku nk throwback mengenai my hero sorang nie..hero kesayangan mama ayah..alhamdulillah allah mkbulkn prmintaan aku tuk dapat baby boy..
Masa mgandungkan aiman nie xbnyak ragamnye..no mornink sickness,no mgidam yg bukan2 n senang nk lahirkn die..Myb sebab ank da rmai kot??😂😂

Aiman sepatutnya kluar pada 20.7.2015..tp disebabkn excited raya pnya pasal,aiman kluar pada hari raya ke 2 iaitu 18.07.2015..sebenarnya mlm raya lgi da sakit tapi aku gagahkn jugak la p berjalan raya umah mk mertua kak aku kt felda teloi..sembang pnya sembang,mkan punya makn mlm tue ondway balik aku da sakit2 prut..kjap2 mgeras..tp aku tahan lgi smpai la pgi raya ke 2 tue aku bgun tdow tgok da ade tnda2 nk brsalin..

Pgi tue sempat la aku mkn ktupat rendang sbgai alas prut spya aku ade tnaga nk teran baby nnt..smpai hospital kul 12.30 cek ctg n bukaan da 5cm..ape lg kna tolak LB la jawabnye..hospital sultan abdul halim sungai petani ni aku respek sgt dri segi layanan die mmg bgus..xpyah ko nk tnggu lama2,bilik LB pn bnyk yg kosong..kebersihan terjamin..xmcam hospital sungai buloh..eh melalut plak smpai ke situ ye..hihii..

Bila da smpai LB, doktor dtg cek n suami aku pn ade skli dlm tue sbb aku nk suh die tgok sndri mcmne rasanye sakit nk bersalin nie..sakit dtg 5 mnit 5 mnit..aku da xthan n doctor bg aku ubt tahan sakit..kna sdut gas..mkk oii penangan gas tue buat aku mamai skjp..rasa nk tdow je..pusing kiri xkna pusing kanan xkna..sakit nie la yg mmg pling2 aku xska..rasa mcm nk tecabut nyawa menahan sakitnye tue..

Misi dtg cek bukaan da 8cm n die suh aku teran..sebenarnye aku takut nk teran wlupn ank da 3..takut tue tetap ade..sekali teran doc ckp da nmpk kpala baby, teran lg n teran..5 6 kali jgak la aku teran..aku igt da kuar sume..rupanye xkuar abh..last tran bru la rasa lega..sgala sakit td smua trus hilang bila dgr suara baby ngis..alhmdulillah..allah prmudahkn urusanku..tepat jam 3.38 ptg lahirnya putra yg ditunggu2..

Patut la aku teran bnyk kali sebbnye baby aku nie kluar besar semcam..xpadan ngn mknye..hihii..trima kasih pada kwan2 dan kluarga yg mndoakan aku dan baby selamat & sihat..trma kash jga buat suamiku sebb sudi teman aku dri awal aku masuk smpai la lhirnya zuriat yg ditunggu2 nie..satu2nya waris kuat dlm kluarga..mama syg kamu..kmu adlh anugerah yg terindah dlm hdup mama n ayah..mama doakan kmu mmbesar dngan sihat serta patuh pada agama dan dapt mmbanggakan mama ayah suatu hari nnt..insyallah..😘😘





My sugarplum 🍑 : Putra Aiman Ziyad
Age I Got Pregnant 👣: 27
Age I Gave Birth 👶: 28
Due Date 📆: 20 July 2015
Day I Gave Birth 🎂: 18 July  2015
Time In Labour ⏰: 2.40 p.m
Time Born ⏰: 3.38 p.m
Natural or C section 🏥: Normal
Weight 🎊: 3.6 kg
Hospital 🚑 : Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani, Kedah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan