Ik

Isnin, 24 Oktober 2016

TERATAK RIVER VIEW

Sabtu dan ahad nie tempat kerja aku ade buat aktiviti camping kat Teratak River View tanjung malim 2 hari 1 malam..Mau xpenat aku dibuatnye..selesai sambut besday en suami, pagi2 nie kena bangun kemas-kemas barang tuk bercamping esok..penat die jangan cerita la..

Pukul 6 pagi aku bangun masak koew teow goreng, siap2 packing baju then dalam kul 8.30 kiteorang gerak..anak2 happy lagi sebab aku cakap ngan diorang yang kite semua nk tidow dalam hutan..haha..bagi pengalaman kat diorang belajar macam mane rasanye duduk dalam hutan..padahal tempat tue xdela hutan sangat..

Sampai-sampai kiteorang dirikan khemah..rehat jap makan2 then berendam dalam air..Lepas Zohor bersiap2 untuk aktiviti jungle tracking..Aku surrender la sebab xlarat nk dukung si aiman..Beg sandang aiman pun aku tak bawak..So ayah diowang bawak 3 orang putri2 tue pergi jungle tracking..Aku dengan aiman stay kat khemah je..Panas gler kot dok dalam khemah..Nak xnak kna dok gak la sebab aiman mengamuk nk tdow..

Dalam panas2 aiman tidow..aku tukang kipas die..lenguh jugak la tangan aku nie..sekali ngan aku tertidow..Sedar2 aku tengok diowang da balik dari jungle tracking..So ape lagi, terjun sungai la mandi..Kelakar tengok anak aku yang kecik nie..xtahan sejuk..

Malam plak ade bakar2..sesi BerBBQ..Lepas isyak diowang da start bakar..Lepas da makn2 kiteorang pun masuk tidow..Jam da pkul 2 pagi anak aku xnak tidow2..penat aku berjaga malam tadi..Nak dekat kul 3 baru die tidow..

Bangun pagi kul 8 aku siap2 mandi..uishhh..sejuk giler air kat sini..Padanla muka da selalu sangat mandi air panas..menjajau aku mandi pagi tue..Nak suh mandi sungai memang xla..semalam da puas berendam..

Lepas mandi & sarapan, ade aktiviti sukaneka..Untuk kanak2 cri gula dalam tepung dan untuk dewasa tiup belon sampai pecah..Xsangka plak yang suami aku nie boleh plak die menang acara tue..Kalau nak suruh aku tiup memang xla..Anak2 suka la dapat gula2 free..

Selesai acara sukaneka, kiteorang pun berangkat balik ke rawang..Sampai rumah sume terbongkang macam ular sawa kekenyangan..haha..Pape pun kiteorang enjoy..Happy sangat2 dapat meluangkan masa dengan keluarga sendiri..Bukan selalu dapat macam nie..


Keluarga Mias Global SDN BHD
Teratak River View, Tanjung Malim

Senyuman yang membuatkan ramai perempuan cair..

Hamper tempat pertama acara tiup belon sampai pecah


Keseronokkan aiman terpancar kat muka die..


Sorry abang..terpaksa snap pic abang tengah tidow..hihih




Tiada ulasan:

Catat Ulasan