Ik

Selasa, 25 Oktober 2016

SAMPLE PERCUMA!!!

38 Sample Barangan Yang Anda Boleh Dapat Secara PERCUMA !


Siapa kat sini sukakan sample percuma? Mesti suka kan? Dah la percuma, lepas tu terus hantar ke rumah. Siapa yang tak nak, kan?
One thing I like pasal dapat sampel percuma ni ialah kita boleh test samada produk tu sesuai dengan kita ke tak. Contohnyalah, masa anak I umur setahun lebih, I try bagi dia sample baby food yang I dapat secara free. Baru bagi satu suap, muka dan badan anak I dah merah padam sebab tak tahan dengan lactose / laktosa dari susu lembu.
Terus dia muntah. Baru dia nampak ok balik. Tak lama lepas tu I try lagi sekali untuk perisa lain yang takde lactose, baru dia ok sikit. Tapi takdelah I beli memandangkan dah tahu kondisi anak sendiri. I think home cook is the best. Lagi-lagi bila kita yang buat sendiri. Gerenti sedapp hihi
Same goes to susu untuk mommies yang mengandung. Nak dijadikan cerita, rezeki I murah masa mengandung. Semua susu untuk materna mom I dapat free je. Tak pernah beli langsung. Sampaikan terlebih-lebih dan expired lepas bersalin. Silap juga tak pass kat orang lain tapi masa tu takde kawan dekat yang pregnant.
Bila sebut bab free sample, I terkenang suatu kisah. Teringat masa zaman sekolah dulu, ada kawan satu kelas ni nakal sikit. Ada je idea dia nak buat. Masa kami form 4 – form 5 macam tu, dia pergi kumpul keratan free samples majalah especially dari majalah-majalah wanita dan majalah-majalah baby.
Apa yang dia buat, dia pergi isi nama kawan-kawan yang dia nak kenakan. Contohnya, kalau ada free sample sanitary pad, dia pergi isi nama budak-budak lelaki kelas kami. Yang perempuan pulak, dia pergi isi nama untuk sample-sample susu atau diapers. Bila dia isi borang free sample, syarikat brand tersebut akan terus pos produk tu ke rumah atau alamat yang dah diisi. Gigih betul kawan I tu menyakat orang hahaha
I pun pernah terkena. Pada suatu hari yang indah, punyalah happy dapat surat. Ingat ke dari peminat hihi. Rupa-rupanya surat beserta hadiah dari brand XYZ. Sempat jugak kawan I tu kenakan I. Cehh. Masa tu I tak sporting. Terkejut bila sample susu baby sampai rumah. Mama tanya kenapa I dapat free sample susu. Risau juga diorang fikir bukan-bukan.
Yelah..umur baru belasan jagung tapi dah dapat sample susu baby (nak jugak defend diri sendiri kan hahahaha). Mak mana yang tak terkejut kan. Esoknya masa pergi sekolah I moody. Ni semua gara-gara kawan I yang nakal tu. Tapi dia gelak je. Tak jadi I nak marah tau. Yelah…dah personaliti dia sentiasa riang gumbira. Sampai sekarang dia nakal. Kat fb pun dia sakat orang. Bababbb karangg…
Anyway, rupa-rupanya nak dapatkan free sample ni ada lagi. Kalau dulu kita kena isi borang dan pos surat tu kat kat company. Sekarang ni kita just isi particulars online je and terus company tu pos kat rumah. Macam biasa, kenalah isi nama, alamat dan no tel. Selalunya ada disclaimer yang data personal kita beri tu takkan disalahguna. Apa lagi, jom dapatkan sample percuma dari produk-produk yang I akan list kat bawah lagi stok masih ada.
I pun ada disclaimer: I tak jamin stok masih ada atau tidak di saat you apply for free sample ni yea. So silalah baca terms and conditions. Membacakan amalan yang mulia  
And don’t be suprised yang kebanyakan barang-barang sample ni adalah untuk ladies/mommies and babies ye. Korang jangan pulak jadi macam kawan I yang nakal tu pergi kenakan kawan-kawan yang lain yea. Tapi nak kenakan sekala sekala pun takper hahahaha

FREE SAMPLES Barangan babies, mommies & children
Susu/Cereal
11. Karihome free sample (yang ni kena call yea)
Diapers
12. Whoopee free sample (yang ni kena email whoopee@peoplengrit.com )
 Barangan mommy/baby
18. Suvana Organic free sample (Lembah Klang sahaja) ***yang ni dah habisss

FREE SAMPLES  Barangan wanita
Sanitary Pad
23. Intimate
 Pembersih peribadi wanita
 Facial wash / Skin care
26. Nano White Fresh free sample (tarikh tutup 30 April 2016)
28. Clarins UV Plus Anti- Pollution – Kena collect kat kaunter sebelum 30 April 2016

Lain-lain

FREE SAMPLES  Random
Syampu
32. Dove

Diapers dewasa 

Minuman/Makanan

Sabun detergen

Nota:
**Some of the free sample requests require you to register as a member. Fret not, the registration is free.
**Beberapa permintaan sampel percuma memerlukan anda untuk mendaftar sebagai ahli. Jangan risau, pendaftaran adalah percuma.
 Seronok kan bila dapat free samples? Ok…jom online window shopping pula. Jom tengok 10 Barang Menarik yang anda boleh beli melalui online.

1 ulasan:

  1. Kenapa copy paste entri dari blog orang lain?

    BalasPadam