Ik

Selasa, 31 Oktober 2017

PULAU GAYA TARIKAN TERBARU DI SABAH



Korang pernah dengar nama Pulau Gaya?Dekat mana Pulau Gaya nie??Apa yang best kat Pulau Gaya nie??Hah mesti korang tak sabar dan nak tahu apa yang menarik dekat Pulau Gaya nie kan…Jom nad ceritakan serba sedikit tentang keunikan dan keistimewaan Pulau Gaya nie..Kepada korang yang da plan atau sedang merancang percutian sempena cuti sekolah nie, maka tempat yang patut dan wajib korang mesti pergi ialah Pulau Gaya..Tak sah kalau korang da bercuti tapi tak singgah di Pulau Gaya nie..Jom kite tengok apa yang menarik di Pulau gaya nie..

Pulau Gaya nie merupakan Pulau yang terletak di negeri bawah bayu iaitu Sabah dan ianya berhampiran dengan bandaraya Kota Kinabalu..Pulau ini telah menyimpan banyak bahan sejarah yang belum dikaji dan diterokai. Selain itu, pulau ini juga dikatakan menjadi tumpuan pengunjung yang sering datang kesini untuk menikmati panorama pantai dan keindahan alam semula jadi sebab bagi korang yang tak tahu, pulau nie ada hutan tropika yang belum lagi tercemar.

Bagi korang yang gemar melakukan aktiviti di laut biru, apa kata korang cuba scuba diving dan snorkling disini..Terdapat pelbagai jenis terumbu karang yang cantik dan juga ikan yang berwarna warni yang boleh korang lihat dengan mata kepala sendiri silap-silap boleh berenang dengan ikan lumba-lumba tau..hehe.. Untuk korang yang belum pernah lagi datang kesini, maka ciptalah seberapa banyak pengalaman korang. Bagi nad, tempat nie sangat sesuai bagi mereka yang cintakan keindahan alam semulajadi. Nad jamin korang pasti akan puas hati setelah melihat dan merasai sendiri pengalaman apabila menjejakkan kaki disini..

Jom kite tengok plak penginapan yang ada disekitar Pulau Gaya nie..Servey punya servey nad tertarik dengan satu tempat nie iaitu Gaya Island Resort..Sebab apa nad suka Gaya Island Resort nie??Sebabnya lokasi yang strategik dan tidak terlalu jauh hanya 8.36 kilo meter dari lapangan terbang Kota Kinabalu dan berdekatan pula dengan pengangkutan awam...So confirm-confirm la nad tak sesat.
Jom usha pic kat bawah nie..Bagi korang yang plan nak menginap disini, nad pasti korang akan berpuas hati dengan layanan staff disini sebab diorang nie friendly sangat-sangat..Selain bilik yang sangat luas, kemas, teratur dan mewah, terdapat juga kemudahan lain yang disediakan oleh Gaya Island Resort nie antaranya ialah terdapat kolam renang, bagi yang nak santai-santai boleh la santai kat sini, kalau korang nak mandi laut pun boleh juga, ikut korang la..Gaya Island Resort nie juga ada menawarkan perkhidmatan spa untuk korang merehatkan minda dan tenaga, taman, cafe, perkhidmatan laundry & dry cleaning, perkhidmatan limousine, water sport-banana boat, jetski, berkayak, outrigger dan outdoor games iaitu berkuda dan ATV  4-wheel motorspot. Tidak lupa juga, pihak hotel ada menyediakan aktiviti khusus untuk kanak-kanak, so boleh sangat la kalau korang nak bawa anak-anak time sekolah nie..









So secara overall nad bagi 5 bintang untuk Gaya Island Resort nie sebab penginapan dan perkhidmatan yang ditawarkan memang terbaik la..selain dari layanan yang baik, bilik yang mewah, keadaan persekitaran resort yang bersih, Gaya Island Resort  ini juga boleh dikatakan tempat yang sesuai untuk dijadikan percutian idaman keluarga ..Comfirm korang akan berasa selesa sepanjang berada disini..
Untuk maklumat lanjut, korang boleh pergi ke BOOK GAYA ISLAND RESORT ONLINE dan nikmatilah percutian yang menarik dan korang takkan menyesal apabila memilih Gaya Island Resort sebagai destinasi percutian korang..Selamat bercuti…




5 ulasan:

  1. Cantiknya.. mcm.bukan kt Malaysia Pula mcm kat oversea

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha..tue sis xtau..kiite xpayah p oversea dlm malaysia pn da ada tmpt mcm kt oversea..

      Padam
  2. cantikkknya..ni kalau pergi 3 hari tak cukup ni..haha

    BalasPadam
  3. Malaysia ni mmg byk pulau cantik sebenarnya.. tak perlu pegi oversea.

    BalasPadam